maanantai 4. elokuuta 2014

Kotimaan matkailu jatkui

Onpa ihanaa, kun netti toimii jälleen! Vaikka mökkilomamme on muutaman päivän päästä tältä erää ohi ja palaamme kotiin "ihmisten ilmoille", on mukavaa, kun yhteydet toimivat myös täällä.

Suomi-matkailumme jatkui Mikkelissä yöpymisen jälkeen ja toisen päivän kohteemme oli Savonlinna. Siellä olisimme halunneet alun perin yöpyäkin, mutta mm. oopperajuhlien vuoksi yöpymismahdollisuudet olivat rajalliset. Meidän ei-kiireiseen aikatauluun sopi onneksi myös se, että matkasimme kaupunkiin aamusta, matkaahan ei Mikkelistä ole kuin hieman reilut 100 kilometriä.

Muutaman tunnin kiertelyn ja paikallisherkkujen (mm. rapeaksi paistettujen muikkujen) jälkeen lähdimme kohti Imatraa. Matkalla pysähtelimme muutaman kerran ihastelemaan maisemia ja kokeilemaan järviveden lämpötilaa.

Imatraa lähestyessämme huomasimme, että saavuimme paikalle juuri sopivasti, jotta ehdimme nähdä Imatrankosken koskinäytöksen. Musiikkitehosteena taustalla soi tällä kertaa Nightwish ja olihan kuohuvien vesimassojen vyöryminen mahtava näky.

Seuraavana päivänä kiertelimme Lappeenrannassa. Lappeenrannan Linnoituksen alueeseen, kädentaitopuoteihin ja Majurskan taloon olisin mielelläni käyttänyt enemmänkin aikaa, mutta mielettömän helteen vuoksi visiitti alueelle jäi harmittavan lyhyeksi.
Illan tullen vietimme aikaa vilkkaalla satama-alueella. Huvittavaa sinänsä, että kaikissa kiertomatkamme kohteissa ”pakollinen” tutustumiskohde meille oli sekä tori että venesatama. Lappeenrannan satama vei kyllä kirkkaasti johtopaikan viihtyisyydellään ja viehättävyydellään.

Kotimatkalla pysähdyimme lyhyesti mm. Porvoossa ja kävelimme idyllisessä Vanhassa kaupungissa.

Edeltävän yön vietimme tätini mökillä, josta käsin kävimme ihka oikealla tanssilavalla.
Auringon laskiessa tunnelma järven rannalla sijaitsevalla lavalla oli niin perisuomalaista. Valssia lukuun ottamatta paritanssitaitomme ovat puutteelliset, mutta siitä huolimatta hytkyttelimme mm. humpan tahtiin muiden joukossa ja hauskaa oli. Oletteko te käyneet tänä kesänä tanssilavalla?

1. Kuulostaa mukavalta kiertelyltä ja ei, tanssilavalle minä en mene.

1. Tamssilava ei kuulu meidänkään normikäynteihin mutta välillä on hauska kokea jotain erilaista.

2. Kivoja paikkoja on taas näköjään tullut koluttua. Ihana tuo maksimekkosi ja kauniita auringonlaskuja.

1. Auringonlaskut ovat yksi niitä maisemaihanuuksi! Joita en koskaan kyllästy ihastelemaan ja kuvaamaan.

3. Voi, sinä olet päässyt pysähtymään kaikkiin niihin paikkoihin, joihin minäkin olisin Pohjois-Karjalan matkallamme pysähtyä - mutta kun ei mahtunut aikatauluun niin ei - mentiin suoraan ilman ylimääräisiä pysähdyksiä.
    Upea asu tuo maksihame ja pusero!

1. Meiltä meinasi jo kolmannen kerran jjädä reissu tekemättä, mutta onneksi onnistui. Suosittelen lämpimästi muillekin!

4. Voi ihana mikä reissu! Juuri semmoinen josta haaveilin tälle kesälle vaan ei aika riitä kaikkeen (eikä lomapäivät).

1. Näinhän se on, että lomapäivät eivät riitä kaikkeen mukavaan ja mielenkiintoiseen. Ehkä sitten joskus pääset toteuttamaan kiertoajelureissun.

5. Ihana reissu ! Mukavan näköinen asu !

1. Oli kyllä kiva tehdä tuollainen kiertoajelu pitkästä aikaa. Ensi vuonna voisi tehdä vastaavan jonnekin muualle päin.

6. Samoilla paikkakunnilla vierailimme viime kesänä ja vieläpä samassa järjestyksessä. Paitsi tuo viimeinen etappi, mutta mehän asumme ihan sen nurkilla =))

On kyllä kauniita maisemia tuon reitin varrella ja kyllä meidänkin matka johtaa aina kaupungin satamaan, yleensä sieltä löytyy joku kiva kahvilavaihtoehto maanteiden tunkkaisille ketjuliikkeille.

1. Maisemat olivat huikean kauniita. Pienet kahvilat hakkaavat ketjuliikkeet mennen tullen.