maanantai 20. marraskuuta 2017

Vaaleansiniset nilkkurit


Yksi tämän syksyn suurimmista trendeistä on sukkanilkkurit monenmoisissa väreissä. Kengät kärjet ovat yleensä terävät, korko puolestaan voi olla korkea tai matala, tukeva tolppa tai ohuen ohut piikkikorko. Pääasia kuitenkin on, että varsi on joko tiukasti tai hieman löysemmin nilkkaa myötäilevä. Kengät jakavat mielipiteitä; toiset ovat niihin ylenpalttisen ihastuneita, toiset inhoavat yli kaiken. Itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään, sukkanilkkurit ovat mielestäni oikein hauskan näköiset. Siitä huolimatta muotikengät saavat minun puolestani jäädä hankkimatta. Tässä iässä kenkien ulkonäön ja käyttömukavuuden lisäksi osaa arvostaa myös niiden käytännöllisyyttä ja niin kivan näköiset kuin sukkanilkkurit ovatkin, epäilen, että käyttö jäisi omalla kohdallani muutamaan kertaan.

Kellarissa olleesta talvikenkälaatikosta löytyi vaaleansiniset mokkanilkkurit. Olen monta kertaa ollut aikeissa laittaa ne kiertoon, mutta jostain syystä kuitenkin päätynyt säilyttämään ne. Tänä syksynä kengät pääsivät parin-kolmen vuoden tauon jälkeen taas käyttöön ja ne ovat toimineet omalla kohdallani sukkanilkkureiden korvikkeena. Kengissä on hyvä lesti ja kapeasta kärjestä huolimatta ne ovat mukavat jalassa. Niissä on myös ohut vuori, joten ennen kunnon pakkassäitä niillä tarkenee mainiosti. Väri on tosin vähän vaikea, vaaleansiniset jalkineet eivät joka asuun sovi ja hieman vihreään taittuva sävy haasteellinen yhdistää vaikkapa puhtaan vaaleansiniseen. Tummansinisten farkkujen tai mustien housujen kanssa nilkkurit sen sijaan toimivat hyvin.







Kivaa illan jatkoa!




10 kommenttia:

  1. Joskus kannattaa vanhan säilöminenkin;)
    Ihan menevät minulle täydestä sukkanilkkureista!
    Hyvää uutta viikkoa, Belladonna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä säilöminen kannattaa, mulla tosin olisi rutkasti kiertoon laitettavaa. Mukavaa viikkoa!

      Poista
  2. Voi, minulla on ollut nuo samat nilkkurit; miksi olenkaan vienyt ne aikoinaan kirpparille! Näyttävät tosi kauniilta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nilkkurit ovat tosiaan vuosia vanhat. Mulla oli melkein samanlaiset ruskeat, jotka olen laittanut kiertoon. Nyt ne kelpaisivat.

      Poista
  3. Oikein kauniit ja tyylikkäät kengät!
    Hienon sävy!
    Itsekin ostin eilen uudet nahkakengät talven kylmiin tuuliin.

    Lempeitä marraskuun päiviä sinulle!

    VastaaPoista
  4. Värin vuoksi olen varmaan näitä säilönyt monen vuoden ajan, vaikka saman tyyliset ruskeat laitoin pois. Mukavaa marraskuun jatkoa!

    VastaaPoista
  5. Tosi kivan näköiset nilkkurit. Kateellisena olen kyllä niille, jotka koroilla osaavat kävellä. Noillakin koroilla olisi minulla jo nilkat poikki :)
    Ihanaa tiistai-iltaa sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla nilkat kyllä kestävät, mutta yhä useammat kengät jäävät käyttämättä, kun jalat eivät muuten enää kestä korkeita korkoja aamusta iltaan.

      Poista
  6. Iiihanat, vaaleansininen on niin kaunis väri ja heh yksi niitä lemppareitani <3 Kivat kuvat, onko siellä lunta, täällä on niin hitsisti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumet ovat ainakin meidän tienoilta sulaneet lähes täysin. Aamulla oli niin ihanan valkoista.

      Poista